همه ي سطح ها از سه شکل هندسي دايره، مربع، مثلث يا ترکيبي از آن ها به وجود مي آيند. اين شکل ها هر يک خصوصيات قابل مطالعه اي دارند

دايره : دايره شکل کاملي است که حرکت جاودانه و مداومي را نشان مي دهد. همچنين دايره نماد نرمي، لطافت، سياليت، تکرار، درون گرايي، آرامش روحاني و آسماني، پاکي و صميميت به شمار مي آيد.

مربع : مربع بر خلاف دايره نماد صلابت، استحکام و سکون است. اين شکل مظهر قدرت زمين و مادي و در عين حال از زيباترين اشکال هندسي است.       

مثلث : مثلث به واسطه زواياي تندي که دارد سطحي مهاجم و شکلي ستيزنده به نظر مي رسد که همواره در حال تحول و پويايي است. بر اساس ترکيب هايي از مثلث مي توان ترکيب هاي ساختاري بسياري به وجود آورد. استفاده از مثلث و شبکه هاي مثلثي يک اصل ساختاري در طبيعت و در معماري به شمار مي رود.
+ نوشته شده در  جمعه 1388/08/01ساعت 11:45  توسط Designer | 
خط‌کشی بین نقاشی و گرافیک در روزگاری که با آلیاژی از پسامدرنیسم و دیجیتالیسم ساخته شده، چندان درست به نظر نمی‌رسد. اما بهر حال درباره چهار تفاوت مهم‌شان می‌توانیم حرف بزنیم و بحث کنیم.
تفاوت اول، هنر و رسانه است. نقاشی عموما زیرمجموعه هنر است که این هنر شدت و ضعف دارد اما گرافیک همیشه هنر نیست. گاهی هم تبدیل به رسانه می‌شود ؛ مثل وقتی که در خدمت تبلیغات (تجاری، فرهنگی و سیاسی) قرار می‌گیرد. البته گاهی هم تلفیقی از هنر و رسانه است. درست مثل زمانی که در خدمت رسانه‌ها (چاپی، الکترونیکی، دیجیتالی و سایبر) قرار می‌گیرد. بطور کلی آنگاه که هنر مطلق است
garphic art و وقتی که رسانه و یا تلفیقی از رسانه و هنر است graphic design نامیده می‌شود. در پست‌های بعدی راجع به این موضوع بیشتر خواهم گفت.

تفاوت دوم:                                                                                        بقیه در ادامه مطلب...
ادامه مطلب
+ نوشته شده در  جمعه 1388/05/09ساعت 12:21  توسط Designer | 

بافت اجسام لعابی: بافت براق

بافت آجر: بافت مات         

بافت چوب: خشن

بافت آسمان: نرم وصاف

بافت آب: شفاف

بافت ابرودود: بافت نرم

شناسايي و ترسيم انواع بافت با استفاده از عناصر نقطه ، خط ، سطح

مواد صاف ونرم, زبرو خشن, براق و کدر, مانند چوب و شیشه وسنگ و پارچه و فلز وپنبه, کاغذ وغیره, هر کدام از نظر بصری ونیز در رابطه با نیروه لامسه دارای جلوه و نمونه خاصی است. اینگونه بافت را مر تباً در طبیعت مشاهده ولمس می کنیم و در نتیجه برای ما ایجاد سابقه ذهنی می کند. انسان از دوران کودکی نسبت به بافت که آنرا بوسیله قوای باصره و لامسه ادراک می کند, مرتباً تجربه می اندوزد وبا توجه به اندوخته های قبلی نسبت به کیفیت بصری نمونه های تصویری و تجسمی اظهار می نماید.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/04/22ساعت 14:41  توسط Designer | 

واژه نامه:کوبیسم
این اسم را لوئی واسل (منتقد هنری)به مسخره برروی یکی از بزگترین مکتبهای هنری جهان که موجب تحولی عظیم در جهان گشت گذاشت . او این اسم را از روی یکی از نقاشی های ژرژ براک که پر از مکعب های کوچک بود برداشت.
کوبیسو را به دو مرحله تقسیم می کنند:۱-کوبیسم تحلیلی ۲- کوبیسم ترکیبی
کوبیسم تحلیلی: که توجهی به رنگها نمی شد و تاکید بر روی فرایند جستجوی بصری در ویژگی های اساسی موضوعات آ تلیه ای به ویژه تصاویری از طبیعت بی جان می کند . هنرمند نقاشی اش را از زوایای مختلف می کشد (بین سالهای ۱۹۱۰ تا ۱۹۱۲).
کوبیسم ترکیبی : رنگها ظهور می یابد و هنر مند از کلاژ و بافتهای نا مقبول سطح تابلو اش را پر می کند.
کوبیسو رویکردی مثبت به هنر مدرن است .از یک سو به هنر پیش از یونان و از یک سو به آینده چشم دارد . کوبیسم را ابداع پیکاسو و ژرژ براک می دانند. آنها اشارات قرار دادی پرسپکتیو کوتاه نمایی و نقاشی از مدل را کنار گذاشتند و مصمم شدند که حجم و پیکره را در سطحی دو بعدی و بدون هیچ گونه ایجاد توهم بصری در خلق تصویری سه بعدی به نمایش بگذارند .لذا کوبیسم رویکردی آگاهانه است تا بصیرتی ناخوداگاه.
دو عامل بر ظهور کوبیسم تاثیر به سزایی داشت :
۱- تندیسهای آفریقایی ۲- و آثار متاخر سزان
کوبیسم موجب پدید آمدن سبکهای هنری بسیاری مثل فوتوریسم اورفیسم ورتی سیسم خلوص گرایی و سرچشمه اصلی هنر انتزاعی گشت .
از آنجا که در این سبک تاکید بیشتر بر نمایش ایده است تا نمایش واقعیت خود به یکی از بنیانهای گرایشات زیبایی شناختی سده بیستم بدل شد .

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/04/22ساعت 14:29  توسط Designer | 

۱- پرسپکتیو ایزومتریک

۲- پرسپکتیو دی متریک

۳- پرسپکتیو تری متریک

۴- پرسپکتیو ابلیک(مایل)

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1388/04/11ساعت 0:53  توسط Designer | 

براي طراحي از دست و پا نيز ،ابتدا به مدل اسكلتي رجوع كنيد. تناسبات استخوان انگشتان با يكديگر و وضعيت آنها نسبت به كف دست را مورد بررسي قرار دهيد.استخوان را به دقت ترسيم كرده و به كمك سايه روشن به آنها حجم ببخشيد.مشخص كردن حجم هندسي استخوانها،چشم و ذهن شما را براي طراحي از حجم ظاهري انگشتان با توجه به شناخت اساسي آماده مي كند.به اندازه هاي متفاوت بند بند انگشتان و تغيير اندازه و حجم استخوانها در قسمت مفاصل ،توجه كافي داشته باشيد.به استخوانهاي دست مدل اسكلتي حالت داده و به صورت اسكيس و ساخت و ساز از آن طراحي كنيد.خطوط هاشورنيز كاربرد فراوان دارد.از دست خود در حالتهاي مختلف و در ارتباط با اشياي حجيم ،سبك و سنگين طراحي كنيد.براي طراحي از دست عادي و معمولي ،حجم كلي آن را در ابتداي كار مشخص سازيدو سپس به جزييات و تقسيم بندي انگشتان بپردازيد.

اگر طراحي شما در ابعاد بزرگ تقريباً به اندازه اصلي باشد،مي توانيد ويژگيهاي دست را در محل مفاصل و بند بند انگشتان نيز مشخص كنيد،در غير اين صورت از ترسيم خطوط و چروكهاي مفاصل در طراحي با اندازه كوچك چشم پوشي كنيد يا صرفاً با كم ترين و كمرنگ ترين خطوط اشاره اي بدانها داشته باشيد.مجموعه اي از طراحي از دستهاي افراد سالخورده ،كودكان ،در حالتها و زواياي مختلف گرد آوري كنيد.براي تنوع بيشتر ،مي توانيد از زغال و مقواي رنگي نيز بهره بگيريد و به مطالعه وضعيت نور بر انگشتان بپردازيد.توجه به فضاي خالي ميان انگشتان حفظ و تناسب آنها پس از اتمام كار ،از نكات مهمي است كه همواره بايد از جانب شما مورد قضاوت قرار گيرد.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1388/04/11ساعت 0:43  توسط Designer | 

لئوناردو در دوران با عظمت هنر ايتاليا  دوره رنسانس   به دنيا آمد و ستاره درخشان آن دوران شد.نزد  وروكيو  ،استاد بزرگ زمان ،به شاگردي پرداخت.در كارگاه اين استاد با متفكرين و بزرگان هنر آشنا شد.تعليمات وروكيو او را با رموز هنر قرون وسطا آشنا ساخت،ولي لئوناردو در پرتو نبوغ ذاتي خود از مرحله تعاليم سنتي پيش تر رفت و هنرمند برجسته دنياي نو رنسانس شد.از جواني در رشته هاي علم و هنر استعداد بي سابقه اي نشان داد .لئوناردو دانشمندي بود كه به هنر روي آورده بود .طراحي مي كرد و مجسمه مي ساخت.طرح ماشين آلات و اختراعات او تحول بي سابقه اي در دانش زمان بوجود آورد .در بيست سالگي نقاش ماهري بود و در بيست و پنج سالگي شهرت او بر سر زبانها افتاد .لئوناردو پس از يك سلسله تمرين به ساختن تابلو مبادرت مي ورزيد.در واقع حاصل تجربياتي را كه از تمرينها بدست مي آورد در نقاشيهايش مي فشرد.هنر طراحي كه در آغاز براي تهيه و تكامل نقاشي به كار مي رفت رفته رفته وسيله اي براي تجسم اكتشافات علمي او شد.كنجكاوي بي نظيري براي شناسايي رموز طبيعت داشت.با چشم مغز همه اشياء را بررسي مي كرد .كتابچه يادداشت او سرشار از پيش بيني ها و تجربيات علمي است.در اين كتابچه طرح گلها و ساختمان دروني گياهان ،اجزاي بدن انسان ،و مسئله دوري و نزديكي اشياء با خطوط مصمم و سايه روشن قوي طراحي شده است.لئوناردو در كنار هر طرح ،تجربيات علمي خود را نيز شرح داده است.همه علومي كه امروز به نامهاي گياه شناسي،آناتومي ،ستاره شناسي،زمين شناسي،و معدن شناسي مي شناسيم ،در دفترچه يادداشت لئوناردو بررسي شده است.لئوناردو درباره علم مناظر و مرايا  پرسپكتيو  ،تغييرات رنگها در فضا  تأثيري كه رطوبت ،خشكي،و قشر هوا بر رنگ اجسام مي گذارد و چگونگي به كار بردن نور و تاريكي در نقاشي به تفصيل سخن گفته است.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1388/04/11ساعت 0:42  توسط Designer | 

وسايل طراحی:با توجه به تكنولوژي زمان حاضر ،ابزارهاي طراحي ،بسيار متنوع اند .ليكن،در اينجا صرفاً از وسايلي نام مي بريم كه به عنوان ابزارهاي اصلي اوليه براي طراحي شناخته شده اند؛به سهولت در دسترس مي باشند و مهم تر از همه ،نتيجه مورد نظر را براحتي ارائه مي دهند.براي طراحي ،به طور معمول ،از سطوحي با جنسها و كيفيتهاي متفاوت و متنوع استفاده مي گردد،كه اغلب از آن به عنوان   سطوح اثر پذير  نيز ياد مي شود.انواع كاغذ ها و مقواهاي بي شمار و گوناگوني كه در اطراف خود مي بينيم و گاه چوبها و فيبر ها ،ورقهاي پلاستيكي ،فلزي ،ديواره ها و... قابليت دارند كه خطوط و طرحهاي ترسيم شده را به عنوان اثري كامل به نمايش بگذارند .ليكن سطوح مورد نظر در اينجا،كاغذ و مقواهاي متداول و در دسترس است.ترسيم خط بر روي همه كاغذ ها امكان پذير است،ولي با تجربه عملي مي توان دريافت كه كدام نوع كاغذ براي چه وسيله اي مناسبتر است. انواع كاغذ هاي در دسترس عبارت اند از كاغذ كاهي ،كاغذ نازك سفيد،كاغذ سفيد طراحي ،كاغذ هاي زبر براي مداد،مقواهاي نازك و ضخيم با بافتهاي درشت و ريز براي طراحي با زغال ،مقواي آبرنگ يا مكنده براي كار با آب مركب )،كاغذ و مقواي براق گلاسه با وزنهاي مختلف براي كار با قلم فلزي و مركب ،كاغذ ومقواي پاستل سفيد و رنگي و... علاوه بر كاغذ و مقوا ،وسايل ديگري نيز وجود دارد كه خطوط را با آنها ترسيم مي كنند و به عنوان ابزار اثر گذار شناخته مي گردند .ساده ترين و معمولي ترين وسيله طراحي  مداد است.مدادهاانواع مختلفي دارند و به همين نسبت توانايي هاي متنوعي را براي طراح فراهم مي سازند.ماده اوليه مداد ،گرافيت است كه در گذشته به صورت طبيعي و بدون حفاظ بود،ليكن امروزه با حذف نا خالصيهاي گرافيت و افزودن موادي همچون گل رس،موم يا پارافين و استفاده از حفاظ چوبي و گاه فلزي يا پلاستيكي در دسترس عموم قرار مي گيرد.علامتهاي ويژه اي براي شناسايي مداد ها وجود دارد همچونB , F , Hو نمايانگر مداد ها از لحاظ نرمي ،سختي ،خشكي و چربي مي باشند.علاوه بر آن در كنار اين علامتها شماره هايي نيز وجود دارد و بيانگر درجات مختلف تيرگيها و تنوع در ارائه اثر بجا مانده است.به عنوان مثال در مداد هايي با علامتHمداد شمارهH1سخت تر و كم رنگتر ازHاست و هر قدر شماره ها بالاتر برود بر ميزان سختي و كم رنگي مغز آن افزوده ميشود تا شمارهH9كه اصطلاحاً كربن فشرده به سختي الماس در آن به كار مي رود ،مداد هايي باعلامتFاز انواع خشك اما پر رنگ تر از گروهHهستند و مداد هاي گروهBمناسب ترين گروه مدادها براي طراحي به شمارميروندوبر خلاف مدادهايHهر قدر بر شماره آن افزوده مي شود،ميزان نرمي و تيرگي آن نيز بيشتر مي گردد تا بدانجا كه شمارهB14با مغزي بسيار نرم و ضخيم،طيف وسيع و متنوعي از درجات تيرگي و روشني را ارائه مي دهد.استفاده از مدادهاي گروهBنيز براي بدست آوردن انواع تيرگي و روشني ها مناسب است و در طراحي اهميت ويژه اي دارد ،بسياري از طراحان ،از چند نوع مداد به طور همزمان استفاده مي كنند ،ليكن در اينجا تنها يك مداد بسته به نوع موضوع ،اندازه كار و شيوه طراحي  يا  يا  كافي است و به تنهايي مي تواند در ترسيم نازك ترين و كم رنگ ترين خط تا پر رنگ ترين خط مورد نياز شما را ياري كند.

+ نوشته شده در  پنجشنبه 1388/04/11ساعت 0:41  توسط Designer | 

+ نوشته شده در  چهارشنبه 1388/04/10ساعت 0:12  توسط Designer | 
مفهوم کادر در طراحي چيست؟همه ما در ابتداي کار دنيا را از دريچه چشمان خود بررسي مي کنيم،اشياء را مي بينيم و ترسيم مي کنيم.ترسيم اشياء بر سطح کاغذ ابتدا شکلي ساده دارد و با کمي تمرين،به راحتي صورت مي گيرد.به دنبال آن در اشياء و در محيط اطراف خود به دقت مي نگريم.در اين مرحله است که نياز به داشتن انسجام در کار ،احساس مي شود و بحث کادر نيز در همين زمان آغاز مي گردد.با توجه به حالت عمودي يا افقي شئ يا اشيا کادر خود را به صورت عمودي يا افقي انتخاب مي کنيم بنابر اين،مي توان گفت که بين فرم و کادر رابطه مستقيمي وجود دارد.معمولي ترين حالت کادر ،يک مستطيل عمودي يا افقي است يا حتي يک مربع.البته فرمهاي دايره و بيضي نيز مي توانند به عنوان کادر مطرح شوند ،ليکن از پايداري لازم برخوردار نيستند و جز براي موارد تزييني و بسيار نادر ،به کار گرفته نمي شوند .کادر مثلث نيز مطلقاً در طراحي و نقاشي کاربرد ندارد.علت اين است که شخصيت و ويژگي مثلث،فضاي اطراف کادر را اصطلاحاً کور مي کند و برش مورب آن مي تواند به تصوير و به طرح ما آسيب برساند.پس مبحث اصلي را به کادر مستطيل (به صورت عمودي يا افقي )اختصاص خواهيم داد.ابتدا کاغذي در اندازهA4را بر داشته آن را دقيقاً نصف کنيد.از هر سمت 3تا 4 سانتيمتر به طرف مرکز آمده و مستطيلي ترسيم کنيد و آن را ببريد.منظره يابي که به اين طريق به دست مي آيد وسيله مناسبي براي سنجش و تصميم گيري درباره کادر است و بهتر است که هنگام انجام طراحي ،همواره آن را همراه داشته باشيد.منظره ياب شما کاملاً متناسب با اندازه هاي مستطيلي است که به عنوان مستطيل طلايي شناخته مي شود.
+ نوشته شده در  سه شنبه 1388/04/09ساعت 8:12  توسط Designer | 

بنا به تعريفي که در کتاب شيوه طراحي آمده طبيعت بيجان به همه اجسامي گفته مي شود که در طبيعت وجود دارد ولي حرکت ندارند .به عنوان مثال مي توان از سيب ،چراغ،کوزه،يک شاخه گل ،پارچه،مجسمه و...نام برد که هر يک مي توانند مدلهاي مناسبي براي طراحي باشند. به هنگام طراحي از طبيعت بيجان ،چند شئ با جنس و رنگهاي متفاوت را انتخاب کنيد و بر سطح ميز قرار دهيد.نحوه قرار دادن يا چيدن اشيا براي طراحي ،اهميت بسيار دارد.دقت داشته باشيد که:همه اشيا بر روي يک خط و کاملاً در کنار يکديگر قرارنگيرند برخي را جلوتر و يا عقب تر از اشياي ديگر قرار  دهيد .  بهتر استکه اشيا ،از لحاظ عرض و ارتفاع نيز داراي تنوع باشند._اندازه طراحي اشيا ،متناسب با اندازه کاغذ باشد.از طراحي اشيا در ابعاد کوچک و ريز جداً خودداري کنيد._ابتدا محور اصلي اشيا را ترسيم کنيد.بدين وسيله مي توانيد نسبت فضاي اشغال شده کاغذ توسط مدل را بسنجيد و پيش از آغاز به کار ،اندازه مناسب را پيش بيني نماييد._با استفاده از قاب منظره ياب ،مدل را از تمام زوايا مشاهده و بررسي کنيد.در تمام اين حالتها ،نمونه هاي ساده اي در ابعاد کوچک طراحي کنيد ،تا علاوه بر آنکه تمام ويژگيهاي اشيا را مي شناسيد ،براي تشخيص مناسب ترين زاويه هاي ديد توانايي لازم را بيابيد. نسبت به مدل فاصله مناسبي را در نظر بگيريد مناسب ترين فاصله براي طراحي ،تقريباً برابر است با دو برابر طول هر سوژه ._تابش نور بر مدل نيز نکته مهمي است .نور طبيعي مطلوب تر است ،البته چنان چه براي کار کردن به اندازه کافي روشنايي داشته باشد .در غير اين صورت از نور مصنوعي به صورتي استفاده کنيد که مدل در معرض تابش مستقيم و شديد نور نباشد ._از خطوط متنوع و مناسبي استفاده کنيد .براي اين منظور توجه داشته باشيد که تفاوت هاي ظاهري اشيا را توسط خطوط متفاوت بيان کنيد ،از بکار بردن خطوط يکنواخت خودداري کنيد .علاوه بر خصوصيات ظاهري عامل مهم ديگري نيز وجود دارد که به خط شما شخصيت و کيفيت مي بخشد و آن توجه داشتن به نور و منبع روشنايي است ،كه تحت عنوان مبحث  ارزش خطي است.

+ نوشته شده در  سه شنبه 1388/04/09ساعت 8:11  توسط Designer | 
نقاشی عمل بکار بردن رنگ دانه محلول در یک رقیق کننده و یک عامل چسپاننده (یک چسب ) بر روی یک سطح (نگهدارنده) مانند کاغذ ، بوم یا دیوار است. این کار توسط یک نقاش انجام می شود. این واژه بخصوص زمانی به کار می رود که این کار حرفه شخص مورد نظر باشد. قدمت نقاشی در بین انسانها ، شش برابر قدمت استفاده از زبان نوشتاری است.
در قیاس با نقاشی ، طراحی ، سلسله عملیات ایجاد یک سری اثر و نشانه با استفاده از فشار آوردن یا حرکت ابزاری بر روی یک سطح است.
یک روش قابل اجرا برای تزئین دیوارهای یک اتاق با استفاده از نقاشی در ساختار جزئیات کار موجود است.
این مقاله بیشتر درباره نقاشی وری سطوح به دلایل و اهداف هنری است . نقاشی از نظر بسیاری افراد، در زمره مهمترین شکلهای هنر قرار دارد.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/04/08ساعت 23:0  توسط Designer | 

رنگ ترکیبی از رنگدانه ، حلال ، چسپاننده و در برخی موارد تسریع یا کند کننده ای برای خشک شدن ، بهبود دهنده بافت ، تثبت کننده و یا هر ماده اصلاح کننده دیگری است. قبل از آنکه رنگ بر روی بوم قرار گیرد، معمولا ابتدا آن را آغشته به نوعی زمینه (یک لایه پوششی که معمولا از جنس جسو می باشد) می کنند تا چسپندگی با رنگ را افزایش داده و حالت بافت سبدی بوم را برای جلوگیری از تراوش کاهش می دهد. با اینکه انتظار می رود رنگدانه هایی که برای نقاشی بکار می روند ثابت باشند، اما برخی از نقاشان از رنگهایی استفاده می کنند که دارای رنگدانه های فرار هستند.
ابزار مورد استفاده نقاش شامل انواع مختلفی است . از جمله :

قلم موی نقاشی
کاردک
پالت (از جنس چوب یا پلاستیک که در هنگام نقاشی رنگ را روی آن قرار داده و استفاده می کنند)
اسفنج
گیره
سه پایه
قوطی اسپری رنگ
اسپری رنگی دارای هوای فشرده

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/04/08ساعت 22:59  توسط Designer | 

قدیمی ترین نقاشی ها در دنیا که متعلق به حدود 32000 هزار سال قبل می باشد، در گروته شاوه فرانسه قرار دارد. این نقاشی ها که با استفاده از افرای قرمز و رنگ دانه سیاه حکاکی و رنگ شده اند، تصاویری از اسب ها ، کرگدن ها، شیرها، بوفالوها و ماموت ها را نشان می دهند. اینها نمونه هایی از نقاشی در غار هستند که در تمام دنیا وجود دارند.
امروزه ،بسیاری از آثار شناخته شده و مشهور هنری مانند مونالیزا نقاشی هستند. در حال حاضر اختلاف نظرهای جزئی در مورد کاملا هنری بودن آثاری که به روشهای غیر سنتی و با روش های غیر از شیوه های کلاسیک خلق می شوند وجود دارد.از لحاظ مفهومی هنرمندانی که از صدا ، نور ، آتش بازی ، چاپگرجوهرافشان ، پیکسل های صفحه مانیتور و حتی پاستل یا مواد دیگر استفاده می کنند، یا رنگهای آمیخته با زرده تخم مرغ را بکار می برند، یکسان هستند. در نتیجه به اغلب کارهای هنری ، نقاشی گفته می شود.

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/04/08ساعت 22:59  توسط Designer | 
حلال ماده ای است که رنگدانه در آن حل یا قرار داده می شود. تقریباً تمامی حلالهای طراحی در نقاشی نیز قابل استفاده هستند. برخی از آنها عبارتند از :
رنگ روغن ، شامل رنگهای جدید قابل اختلاط با آب
رنگ اکریلیک
سایه روشن
رنگ انگشتی
مرکب
پاستل ، شامل پاستل خشک ، پاستل روغنی و موادهای پاستل
تمپرا (رنگهای آمیخته تا زرده تخم مرغ)
رنگ مومی
آبرنگ

+ نوشته شده در  دوشنبه 1388/04/08ساعت 22:58  توسط Designer |